Sunday, June 3, 2012

2012 / XIII. szam - Az indulas

07:30 GMT Az indulas

Egyenlore az idojarassal kapcsolats taktikai lepesek bevalltak, az ido kijavult. Tegnap megsem indultam el Glasgowbol, mert ugy tunt nem sokkal jobb - rosszbb ido varhato ma reggelre...

Varhato indulas kb. 1 ora mulva...



Vincent (c)

Saturday, June 2, 2012

2012 / XII. szám - A nagy utazás ( LONG TRIP to Hungaristan )

Glasgow - New Castle ( North Shileld ) - Amsterdam Ijmuiden ( ferry ) -Magyarisztan
Motorral ecsém..

Előkészületek
-------------------
Terveim szerint erről az útról részletes beszámolót készítek.
Út közben pedig, attól függetlenül éppen hol járok, hol állok meg, a Twiterre nyomok fel majd aktuális pozíció képeket. ( Reggelj be és látni fogod.. )
A Suzi ma reggelre is felborult, de szerencsére sérülés nélkül. Nagy szel volt, vagy nem tudom..( FT ) Érdekes, hogy mindig péntek éjszaka borul fel… Van egy szörnyű gyanúm, hogy éjszaka néhány bebaszott fiatal segít ebben.. De ha rájövök Kambodzsa lesz.. LoL

Kérdezd meg miért jövök haza motorral? ( Mert nem csak szép vagyok, hülye is .. )
Nem, nem olcsóbb, sőt.
Igen fárasztóbb, ja.
Igen, tart vagy 4 napig amíg haza erek..
Akkor meg miért is?
A Ducit eladtam meg tavaly, úgyhogy otthon nincs motorom. Miután az évből 3-4 hónap van amikor igazan motorozni lehet, arra gondoltam, ezt most nem hagynám ki, úgyhogy jövök a Suzival.
Nyilván "kőrbe" semmi képen nem jönnék, ill. az Olimpia miatt ugye London 100 NM sugarú koren belülre nem megyünk, tehát a komp tűnt jó megoldásnak.
( Szerintem meg a patkányok is be vannak mar poloskázva, őrületes hiszti van lent, hogy jönnek a terroristak / turistak .. juuuhj.  ) 

Ut a kompig

A kompot meg télen találtuk, amikor azt terveztük áthozzuk a Defit. Ez egy éjszakai - ott alvos komp, este 5 kor indul, reggel 1/2 10 re van Amszterdamban, és kapsz szállást, tudsz aludni.
Az útvonal tehát, Glasgow - New Castle. Onnan komp át az Északi tengeren. Majd Amsterdambol Frankfurt - Nürnberg - Passau - Linz - Vien - HU.
Ha nem esik, 3 nap.
Az idő úgy tűnik - persze - hétfőre elromlik. Ezert valószínűleg holnap délután atmotrozok New Castle -be, ott megalszom, és másnap megyek a kompra.

At Europan...

A felszerelés

-----------------

Na evvel nincs sok baj… Vettem egy soft oldal táskát, úgy hívják itt. PANNIERS, Kereken 2x11+4l, plusz a hátizsák. Szerény…
Soft PANNIERS taska

A hatizsakba nem célszerű sok mindent tenni, mert akkor nehéz lesz.. A Panniersbe 3 napi minimal felszerelés, és egy kis törülköző, stb. ( Mindig legyen nálad törülköző )
A hátizsákban a MBP, és apróságok meg a papírok.
Motoros csizma, motoros nadrág, Sherpa kabát, kesztyű, sál, sisak és HD Contour kamera a sisakon.
Más nem kell. Jó idő és szerencse.

Illetve, vettem egy könyök szorítót ma, mert a buzi kis Suzin az ülés helyzet kicsit furcsa, és terheli a karodat - válladat. A könyököm meg kivan.

A terv
---------
Hétfőig New Castle.
Kedden Amszterdam, onnan Frankfurt - Nürnberg vonaláig szeretnek menni, ott megalszom.
Szerda - Linz - Becs magasság.
Csütörtök - hazaérkezés.
Tervezetten 1 eső arra számítok…esőben nem motorozunk sokat, mert szar..

Megállni meg kell úgyis 150-160 mérföldenként, mert tankolni úgyis kell. Tankoláskor min. fel óra pihenő. Evés ivás, pisi kaki. :-)

A többit meglátjuk… Holnap jelentkezem..

Vincent (c)

Saturday, May 26, 2012

Bónusz motoros VIDEO

Ezt a videot azért rakom fel rögtön a report - interview után, hogy ne csak a rosszat kapják T. olvasóim.


Jelezztek nekem vissza, hogy megyen-e ez a fuck'n video, mert innen ezt nem lehet megallapitani.
- thx -




Friday, May 25, 2012

2012 / XI. szám - Leszel-e csillag az ügynökség falán?

Egy perces  interview Wolf Urral

Szerdán felraktam Gexet a repülőre Glasgow-ban. 2 hetet volt itt, jó volt. Sokat ettünk, motoroztunk és ( nem ) túl sokat beszélgettünk komoly dolgokról.
Voltunk Jurán, Edinburghben, Ballochban motorral, voltunk Destillierykben, de én nem ittam.
Ez mar csak egy ilyen. Nekem az ivás ( majd ) az utolsó laposztós az asztalnál…

Mára elmúlt az egyedüllét iránti vágyam. 2 hét a Gexel, szorosan összezárva ( masfel  hétig igazi geci skot hideg és szar idő volt ) felébresztette bennem a vágyat, lenni kicsit egyedül joooooo.
Mostanra elmúlt. Haza fele jövet ma este - miután ettem egy palacsintát - egy ötlet jutott az eszembe.. Csinálok magam - magammal egy kérdez - felelek egyperces riportot…
- Miért?
- Jól lesz majd elolvasni pár év múlva…
LooL.

Íme… vágjunk bele..

- Jól érzed magad a bőrödben?
- Nem.
- Boldog vagy?
- Nem.
- Hol szeretnél lenni 5 év múlva?
- Bárhol, ahol nem leszek egyedül és szeret valaki - bárki , meleg van és sut a nap..
- Miből szeretnél élni 5 év múlva?
- Barmiból, amiben sikeres lehetek, és ha lehet független.
- Mit szeretnél csinálni 5 év múlva?
- Barmit amiben jó vagyok és bárki, akárki értékeli és keresek vele annyi pénzt, hogy ne legyenek anyagi
gondjaim.
- Úgy hallottam az elmúlt években több helyen is laktál. Hol élsz most éppen?
- Skóciában.
- Jó a Highlanden élni?
- Amikor jó akkor nagyon, amikor nem jó, arról ne beszeljünk. Kedvesek a népek, (már) beszélem a nyelvet, amit senki nem ért. aki nem itt született..
- Miért ott élsz Glasgow-ban?
- Valahol lenni kell, én éppen most itt vagyok..
- Van -e kapcsolatod Magyarországgal?
- Van. Járok haza. Ott vannak a kutyáim, a házam és néhány ember akik megmaradtak az életemben.
- Érzek valami rosszallást benned…
- 6 évig keresgéltek egy olyan ügy miatt, ami mint kiderult, nem "ügy". Felmondtam. Ott születtem, magyar állampolgár vagyok meg. Dolgozom, hogy ez is elmúljon.
- Dolgozol-e, miből élsz?
- Mindig is dolgoztam, mindig éltem valamiból, Ez most sincs másképp..
- Helikopterezel meg?
- Most éppen nem.
- Miért?
- Fizetni nem akarok érte, ezen a piacon senki nem akar olyan embert akinek nincs 3500 órája és több mint 45 vagy nincs munka vállalási engedélye egy olyan országban, ahol ez a szakma jól megy..
- Milyen a magán életed?
- Nekem olyan nincs.
- Úgy érzem nem a legjobb passzban vagy..
- Beszívtam néhány rossz döntésemet, néhány tőlem független dolgot, ezek erősítik a negatív hatást. Szívok egy ideje mindennel, de meg nem adtam fel, hogy egyszer majd jobb lesz…
- Mikor leszel legközelebb itthon?
- Hamarosan, hat átmotoroztam Európán.. :-)
- Jó utat.
- Egy utolsó kérdés…Mit jelent a csillag a falon?
- Titkosítva vagyok, ez nehezíti a pályát. Ez azt jelenti, csak magadra számíthatsz, és ha lebuksz, meg azt is letagadjak,  hogy ismertek valaha. Ez alkalmasint légüres teret eredményez és abban nehezebb repülni…
- HOOYAH!!!
- HOOYAH!!

Kosz

Sunday, May 13, 2012

2012 / X. szam - Szív küldi szívnek..

 2 PIRAMIS dal lefekvéshez..

No.: 1

Ha két életem volna...

Melletted minden reggel
Vidáman ébredek fel,
S könnyűnek érzem mindenem.
De néha egy hang a szívemben
Új útra szólít engem,
Talán nem érted meg sohasem, hogy

Nem tudom, mit tegyek, nem tudom, hogy legyen.
Miért is nem lehetek egyszerre két helyen,
Óóó Istenem, miért nincs két életem?

Mennyivel könnyebb volna,
Hogyha két életem volna.
Egyet örökre odaadnék neked,
A másik szabad lenne,
Minden nap szárnyra kelne,
S mindenkit szeretne, akit lehet.

Ha volna két életem, tudnám, amit ma nem.
Bár volna két életem, hinnék mindenkiben!
Óóó Istenem, miért nincs két életem?

Hogyha két életem volna,
Az egyik gyengéd volna,
Magadhoz láncolhatnád.
De a másik örök volna,
S ha a világ elpusztulna,
Akkor is tovább lobogna.

Ha volna két életem, nem fájna semmi sem.
Bár volna két életem, nevetnék mindenen!
Óóó Istenem, miért nincs két életem?

Úgy fáj, hogy nincs két életem.

No.: 2

Szállj fel..

Thursday, May 10, 2012

2012 / IX. szam - Fightersrun elozetes

7 km, 14 akadaly, 1:03 perc - szintidon belul.


Elotte:

Utana:

- erre  a kepre meg varni kell...

Monday, April 23, 2012

2012 / VIII. szám - Motoros történetek I. rész

 A Helensburgh-i tura

A Suzi vásárlása tudatos lépes volt. Felmerült a lehetősége - ahogy ezt írtam - a GSXR 600 -nak is, de. A döntés racionális volt és nem macho habbit. Ti. a GSXR 600 nagyon motoros, nagyon macho, és erős is, meg egyáltalán, de klasszikusan fetrengős " motor. Értsd nagyon lent van a kormánya, borzasztóan kényelmetlen a motorozás rajta. Ráadásul az ülés kegyetlenül icike - picike, kifejezetten nehéz megülni. A másik ok, hogy 2 embernek csak akkor kényelmes - ha a második ember egy nem több mint 50 kilós, vékonyka csaj ( szőke, bar abból itt van bőven ) .
Ez ugye
 a./ tiltott
b./ illegális
c./ nem is javasolt.
LooL. Erre vonatkozóan más utast vélelmezek..

Így lett a Suzi az SV650 Sport , ami 2 hengeres, nagyobb az ülése, és nem annyira fetrengős, de azért sport motor, kölcsönzi a sport motor feeelingjet.
Ide fele a taxis embert kikérdeztem a speed kamerák és a büntetések ügyéről…
Alapból 30 Miles a speed limit. Az egész kibaszott úthálózat telis tele van kamerákkal. Kathy a navigáció hangját adó kislány kvázi folyamatosan mondogatja:
" Security camera 1.5 miles ahead." stb. stb.
Tehát sima cél fotó - 60 font és 3 pont, 12 pont, ugrott a jogsi, de - ha sírsz hogy neked mennyire kell a jogsi, el lehet odázni a jogsi bevonását… ( egy ideig )
Ennek eredménye képen meg az SV650 S -sel is egy pillanat a cél fotó, nem hogy egy GSXR 650-nel.

Suzi jó indulatú. Vannak persze gyengéi és hisztériái - mint ez hamar kiderült.
Frissen megszerezve a motort, egy rövid túrát szerveztem magamnak Glasgow -  és vissza útvonalon. Helensburgh a Clyde torkolatánál fekszik. Clyde a folyó, ami bele omlik az Ír tengerbe. Helensburgh-gel szemben van Port of Galsgow, tradicionális hajó építő ipara van ( inkább volt, ti. néhány kisebb hadihajót ácsolgatnak itt, ami egy elmúlt birodalom emlék képének a kergetésére jó szerintem csak .. ).

Klasszikus motoros felszerelés hiányában improvizáltam néhány dolgot. A Glasgow-i Suzuki kereskedőktől vettem egy kvázi olcsó Nitro sisakot és bele alkudtam a mar lealkudott Suziba egy kesztyűt. A sárga kukás  mellényt - ami nem kötelező - de a motor szürke színe miatt fontos lenne, nem tudtam beszerezni, mert csak M-es volt, Az kicsi.
A meg magyar beszerzésű sherpa kabát kiválónak bizonyult, a Providence-ben vásárolt repülős bakancs bar hideg de megteszi. Farmeren kívül csak királyfi Jenő öltöny nadrágom volt, itt szükséges volt nemi "improovement". Erre a célra egy Nike futó nadrágot vettem, ami a farmer alatt elfér, és jó megoldásnak bizonyult.
Az iPhone-on volt ingyenes navigációm, amit upgradeltem Kathy speed kamera alert-jevel 1.50,- fontert. Ehhez meg kellett egy olyan fűl hallgató, ami a sisak alatt nem csúszik ki a fülemből.
Ezt az ebay-en vettem meg, olyan fülbe akasztós csoda JVC sport cuccot.

Helensburgh-ig az út eseménytelen volt. Az hamar kiderült, hogy a Suzi egy klassz motor a maga korlátaival. Ez ti. nem egy Ducati. A Duci -val , ami Brembo tunning fékekkel volt szerelve, pl. meg lehetett állni ( 80 km/h alatt - a felett motorral nem kell megállni, dönteni kell a verdát és bízni ) , a Suzukiival korlatozott a fék hatás.
Btw. A Ducatit ahogy hallom megvette az Audi 1 yardért. Hmm. Vicces. Az eljárás ismert. Amikor a BMW kitalálta hogy terepjarot akar építeni mit csinált?
Megvette a Land Rovert. Ellopott és eltanult mindent, hogyan kell jó terep járót építeni, majd a kiszipolyozott LR-t eladta a Fordnak.
Az Audi hasonló benchmarking miatt vette meg a Ducatit. Nem adok két evet, és mint az elhasznált rongyot el fogja adni… De addigra fog tudni gyártani egy fasza Audi motort.
Nekem pl. nem kellene semmi pénzért Audi motor ( se ) , ti. nemet autó - motor technikától kiütéses vagyok..

Helensburgh környékén elkezdett csepegni az eső.. Megálltam, letámasztottam a motort egy mellek utcában és ittam egy kávét. Közben kifaggattam az embert, hogy a haggis zsiros-e? Nem. ( A haggis az eu. korlátozásom miatt közel illegális, de ha az nem is veszelyes lehet   )
Így aztán ettem egy jocket potetoes-t haggisszal töltve. Jó volt kurvára és tényleg nem volt ( annyira ) zsíros.
A haggis egyébként veres májas hurka szerű skót nemzeti étel, ami birka bendőbe van töltve…
Önelégülten haladtam vissza Suzihoz. A motor indításakor kerregő hangot hallatott és önfeledten pislogott… ezt többször egymás  után megismételte majd halkan feladta a küzdelmet.
Viszonylag gyorsan megállapítottam, hogy a buzeráns japán túl közel rakta az indító kulcson az off és a parking állast és így sikerült parking fényen hagyni a bringát.
Suuuxxxx ecsem. A Suziban akkora akkumlator van mint egy vimes doboz, kvázi le is merült. A kis geci.
Vasárnap volt, délután fel 3, Helensburgh-ben álltam egy lemerült motor mellett, mint fasz a lakodalomban.
Pepsi érzésem támadt…motorozgatunk mi?!!!

Folyt. köv.

Vincent(c)


Ps: Most kikapcsolok, ti. a hot spot teljesen lemeriti a telefonomat.