A második nap ( A flúgos futam )
A kompon az elfogyasztott steak után mar sok tenni valóm nem volt.. Kihagytam a tini diszkót, nem bingóztam és nem mentem le a barba sorozni. ( az ismert okok miatt )
Lefeküdtem aludni. Ahhoz képest, hogy billegett a masina az egyetlen bajom a gyomor eges volt. Balek módjára nem a hátizsákba tettem az erre az esetre rendszeresített csodaszert így ez a dolog eltartott egy ideig. ( nem málháztam le a Sizurol a panellat.
Reggel 7 kor szolt a iPhone, nyilván nem tudtam rá felkelni. Nyolc korul aztán a hangos bemondó is szolt, hogy van reggeli.. Mar aki vett magának, egészen a kikötésig.
Beálltam a végletekig felizgatott, újdonsült komp lakokhoz a sorba és hihetetlen önfegyelemmel nem ettem semmi illegálisat. Hely persze nem volt, a kávéra esély sem, de találkoztam Helmuttal a nemet mocis gyerekkel ( a tegnapi bejegyzésen a bor nadrágos figura a Suzuki Intruder 1500 -zel ) így lett helyem és megittam a kávéját is.
Reggeli után meg össze futottam a hollandokkal, dumáltunk 10-15 percet, reklamáltak miért nem voltam sorozni, aztán búcsút intettünk egymásnak. Beöltöztem űrhajós ruciba és megpróbáltam megtalálni azt a fel -fedelzetet ahol a motorok állnak.
![]() |
Hadrianus fala a New Castle-i kikotobol.. |
Sima kikötés, tökölés a kamionokkal, majd kiengedtek minket is. Volt belépés Hollandiába, de klasszikusan laza Holland módon. ( pl. sisakban voltam és így tippelte meg a Sanyi én vagyok -e ).
A hollandok igeretek megfelelően volt 200 méteren belül egy benzinkút. Tankoltam. Majd megtudtam, hogy nekem Utrecht fele kell mennem.
Ami azonnal szembe ötlő különbség volt, hogy
a./ itt a sebesség korlátozás az kvázi javaslat, senki nem veszi komolyan
b./ a holland megy mint a barom, de vezetni azt nem tud
c./ a nemet tud vezetni de a sebesség korlátozás hiánya miatt problémásnak tűnik az autópálya..
( de nagyrészt csak a "köcsög" BMW-sekkel van a baj, akinek egyszerűen faj ha valaki gyorsabb .. )
Az utak számozása kifejezetten hasonlít erre a szemétdombra, amit egyesek Európának hívnak.
Mert ugye van egy egységes E kezdetű Európai út elnevezés, de ezt ugye nem nagyon használja senki.. És vannak a helyi elnevezések A és B számozással. Illetve van Európai elnevezés is A számozással. Ettől aztán GPS hiányában mar nem lehet navigálni.
![]() |
Ut kozben |
Utrechtet vígan elhagytam, jött Maastrich, amirol azt hittem Németországban van. De nem. Hollandiában.. Innen kellett volna legkésőbb Köln fele fordulni Keletnek. Helyette haladtam az A2 -es után mígnem megjelent egy felirat, miszerint Brüsszel 112 km. Innen mar tudtam, hogy elbasztam. Ezt a navigációs teljesítményt egyébként 2-szeri 30-40 perces megállassál és a benzinkútnál térkép nézegetéssel értem el. Neem nem vettem térképet. Elavult és foleg nehéz.
A GPS korszak másik baja az lett, hogy csak akkora méretű térképek vannak papírból, amit mar csak óra javító készletnek megfelelő nagyítóval lehet kisilabizálni. Mindegy vissza fordultam, Irány Achen, onnan Köln és onnan végre sínen vagyunk.. Frankfurt. Mar a holland szakaszon szembe tűnő volt, a szinte vége láthatatlan kamion forgalom.
Nyilvánvaloan kifejezetten nem lehet hatékony ilyen uzemanyag árak mellett mindent közúton szállítani..
Ettől igazan nem lehetett jól haladni, de az csak a következő nap derült ki, amikor a kisebb kamion forgalom és a sebesség korlátozás nélküli nemet autópályán jó tempóban lehetett falni a kilométerek.
Tapasztalatok:
- 150 km -erenkent meg kell állni, mert elzsibbadsz, a lábad és a jobb kezed..
( mert téped a gazt Sanyi mint az állat :-) )
- majdnem mindegy mennyivel mész, 1,5 óránként kell kb. megállni - tehát húzni is kell neki ami a csövön kijön, akkor haladsz..
- a sisak is kb. 1.5 óra alatt elkoszolódik annyira, hogy tisztítani kell
- a sisak kibaszott hangos, ha berakok zenét az meg nyomja a fülemet ( kellene egy olyan sisak, mint a helliben, amiben beépített hangszóró van és zaj védő gát.. )
![]() |
Aschaffensburg |
Délután 6 óra korul hagytam el Frankfurtot. A délutáni nemet csúcs meg rontott a helyzeten. Ekkorra azonban a kamionnak mar kiálltak, mert nagyon szigorú 8 órás limitjük van tachograffal.
Lehajtottam Aschaffenburghnal. Kisebb keresgélés után találtam egy szállodát a belvárosban, belső parkolóval. 59.00.- Eur reggelivel.
Elmentem vacsorázni és elájultam…
![]() |
Mindenhol van Blei Frei sor !! |
Következő nap:
Aschaffenburg - Nürnberg - Passzau - Linz
Vincent ©
No comments:
Post a Comment