Az első nap
( Glasgow - New Castle - DFDS Ferry - Ijmudsen / Amszterdam )
Reggel korán keltem. Kurva korán. Ebben nyilván közre játszott az a tény, hogy 11.00 -kor meg világos van, és reggel 3:30 kor meg mar felkelt a nap…
Este meg megnéztem a West Enden az Angel's Share-t. Retrospective, igazi Glasgow / Skót film..
Megpróbálom megszerezni és felteszem majd a film ajánlóba.
( angel's share: a hordában érlelt whisky évente 2%-ot párolog el, ez az angel's share )
A film persze glaswegien nyelven van, tanulságos.. Kérésre segítek - LooL.
Hajnalban dolgoztam egy kicsit, majd vissza feküdtem, majd 6-kor szolt a telefonom:
- Kelj fel.
Meg gyorsan húztam egy "moorning callt", mar csak azért is , mert várhatóan nem lesz internetem egy ideig..
Felmálháztam a Suzit, beöltöztem űrhajós ruhába és átsétáltam a recire. Először Geraldine volt sanszos hogy rendezzem vele az ügyeimet, de telefonalt. Ez jó hir volt, ki nem állhatom. O se engem. :-)
Amikor is megérkezett Anne, a lokális maximum… Könnyes búcsút vettünk, megígért mindent, hogy hamarosan latjuk egymást, stb. majd elindultam. ( Elhessegettem a gondolatot, ami először az eszembe jutott… de ugye neked is..?)
Alig volt forgalom.. 8:30 -kor indultam, viszonylag hamar elértem az M8 -ast, majd onnan az M73-at Carlisle fele. Geci hideg volt. Kifejezetten. A hátizsákom meg mindig nehezebb az optimálisnál, de egyenlőre nem tudok vele mit csinálni.
Az első megállót kb. 100 miles megtétele után Carlisle környékére terveztem. Jól lehetett haladni.
Alig értem át Angliába, amikor megelőzött egy ezüst színű pickup, hatul néhány dobozzal a nyitott csomagéterben. Ment mint a barom. Én kb. 75 mérfölddel toltam, ami picivel több mint a megengedett. Amint elhagyott láttam, hogy az egyik, kb. 1m x 1m x1m doboz életre kel a pickup hátuljából …
Megállt az idő…
Láttam amint a doboz lassan, szinte lassított felvétel sebességgel elhagyja a platót és a fizikai törvényszerűségeket maximálisan figyelembe véve, parabolikus pályán elkezd repülni fel … Aztán zuhanni kezd…. Épp elem az autópályán.
Nem fékeztem. Minek. Dönteni és kerülni jött a belső hang ..
A doboz elsuhant mellettem, A köcsög keresztbe át a leálló savba, én fok juuuuuu üvöltessél tova motoroztam. Aztán belassítottam kb. 50-re és huuu bazmeg sóhajtással elgondolkodtam az élet forgandóságán.
10.00 - kor kiálltam enni. 10:30 kor indultam tovább New Castle fele az A69-en. Ez szívatás volt, mert a Carlisle - New Castle út feléig nem volt autopalya.
12:00 korul érkeztem NC-be. Hamar megjött a felismerés, hogy legalább 3 ferry terminál van, és GPS hiányában szopó ágon vagyok. De idővel jól állok. Ez is valami.
Bar mindenhol voltak nagy Ferry táblák, nem tetszettek. Ti. egyiken sem szerepelt a North Shield felirat, az a terminál ahonnan az én ferrim indul Amszterdamba.
Megálltam egy benzin kútnál, a szemleőzet kb. olyan sötét volt, hogy lámpással kellett volna közlekedniük fényes nappal. Nem tudtak semmit. Felprogramoztam Kathyt, az iPhone GPS-et, bedrótoztam magam, és neki indultam megkeresni a kurva kompot. Kb. 1 órakor mar pont annyira volt tele a tokom, hogy kicsit káromkodtam magamban. Hangosan. Ez segített.
Közben kigylladt a Low Fuel sárga jelzés a Suzin, meg a terminál is előkerült. Gondoltam keresek egy benzinkutat, ne kompoljunk üres tankkal. Aztán feladtam. Az istennek nem találtam kutat. A buzi navigációban a POI menü alatt minden van, meg tan kupleráj is, de bazm. benzinkút na az nincs.
Beálltam a sor elejére, a nemet Suzuki Intruder 1500 melle. Vártuk a bebocsátást. Közben jött 2 öreg holland csoki is, akiket meg Gexel láttunk Obanon. Jó fejek voltak.
A kompra előszór berakjak a kamionokat, majd jöttek a motorok. Ekkorra mar kb. 30-40 motor volt. Rámpán be, balra meredek feljáró, motorral fel, ott hosszú sorba állítva a motorok.
A motorokat le kell kötni, szigorúan, de ellentétben Cenna craig - Port Acraig komppal, itt ezt magadnak kell megcsinálni.
A komp óriási. Hajós ember létemre a legnagyobb meglepetés szamomra, hogy billeg mint a rosseb.
Nyilván ez a normális, de azt vártam nem fog ennyire dülöngélni.
Klasszikus nagy komp, lehet enni, lehet inni, és lehet tetszőleges módon pénzt költeni. Egy kurva üveg vizet persze nem tudsz venni a hajon…
A kabin, szerény, de ez nem baj, mert egyedül vagyok benne. A hajó telis tele van francia 12-15 éves gyerekekkel. Az idő múlását onnan érzékelem ( egyedül ), hogy ezen korosztály közelsége olyan hatással van rám, mint vámpírra a fokhagyma..
Mondanom sem kell az akciós büfé vacsorára nem volt hely… Később kiderült, ez nem is volt akkora baj, ti. ott volt a gyerek brigád, és a Steak Housban a hollandok szóltak, hogy a büfé étteremben szar a kaja..
Meg ez előtt a cataring igazgatót kihívattam a customer service deskhez, és jeleztem neki hogy elégedetlen vagyok avval a ténnyel, hogy vetettek velem egy akciós vacsora jegyet, amit hely hiányában nem ehetek le.. Az akciós jegy felbruttósított értéket lehettem a steak housban. Ez lett a deal. A steak jó volt, és főleg nyugalom volt.
A hollandok elmentek bingózni.. én pedig blogot írok.
Valahogy pedig kell szereznem valami inni valót, megyek kitalálom hogyan.
Holnap 9:30 kor érkezem Amszterdamba. Tervezett cél Nürnberget elérni kb. 2 köztes megállással.
Folyt kov.
Vincent (c)
jo vagy major ne felejts el blogolni :)) jojjon a harmadik nap!!
ReplyDelete