Itt ragadtam Walesben, ebben a macska pöcs méretű hercegségben, ami ugye hűséges tagja
a Királyságnak. Valamikor kell majd írni erről a Skót elszakadási kísérletről ( Skócia ugye nem annyira lelkes tagja mar a királyságnak, bar nem tudom volt-e az valaha ). Tény hogy nem
lelkesedem a politikai tartalmú blog bejegyzésekért…de ezt nem tudom kihagyni.
Szerdán volt ugye a 170 -em, ez olyan elő vizsga fele a Jimmel. Közepesen ment szarul. :-)
Mint később kiderült Jimet (is) frusztrálom valamiért.. Hehe. Vigasztalja a tudat, ahogy meg is
mondtam neki, hogy O is frusztrál engem. Ez nem annyira segíti az egyutt működésünket, mindezt az én pénzemért…
Hat engem idomítani az ugye egy challange. Ki mondta hogy én egy selyem majom vagyok?!
Ezusthatu gorillát csak az tartson aki mar rendelkezik megfelelő tapasztalattal.
Volt is egy hosszú beszelőestesem Jimmel.. a 170 után, ami nem lett igazan rossz, eredménye képen
lett ugye a pénteki vizsga Robinnal.
Robin a fonok és kulcs figura. Ti. mielőtt bárkit felvesznek az Északi tengerre dolgozni, felhívjak Robint és megkérdik nem -e egy kocsog-e a fazon. Előtte ugye van egy interview, meg egy szimulátor check EC225 -on.
Az EC225 egy zsír új európai nagy helikopter, amiben a M/T ( main transmission ) gear box szét szokott repedni, és ettől aztán de hirtelen vízre kell szállni vele. Történt ez kb. 4 szer a múlt évben, amíg végre valaki meg nem kérdezte a köcsög csiga evő franciát hogy mégis mit gondolnak hány olajmunkással teli helikopternek kellene meg bele szállnia az Északi Tengerbe így tél víz idején amíg ki nem mondja valaki hogy ez egy lapát szar?!
Na pénteken korai szlottal mentünk Coventrybe, volt is egy kisebb rohanásom pedig 8 kor mar bent voltam.
Egészen Coventry to 15NM -ig happy volt minden. Ott aztán meghallgattam az időjárást ami aszonta hogy 50m a látás. Ereztem én rögvest hogy szopni fogok. 50 m látásban meg se lehet kezdeni a megközelítést, sőt tan meg gondolni sem szabad rá. ( Javasolt is pisilni is in-side ) A Coventry radar is be volt szarva, mert a vizsgára Exam 43 hivo jellel mentünk, így tudta hogy vizsgázom. Szerintem aggódott hogy esetleg nagy izgalmamban megpróbálom.. de nem, eszem ágában sem volt. Robin erre kitalálta hogy aljunk be a holdingba.
Az UK IRT vizsga érdekessége, hogy a vizsgáztató, jelesül Robin ül mint szamár a padon, és nem szol semmit, mert hogy ez egy single pilot - multi engine IFR rating, azaz magad vagy minden bajoddal… A holdingba beállni nem volt egy leány alom, de megcsináltam, levertem 2.5 kort benne.
Na erre megkérdeztem a radart hogy mi a helyzet javult-e az idő?
Jah, 300m a látás, nem fog változni. Jooo, akkor menjünk haza…
Holdingból ki, Gloucesterbe vissza. Itt Robin újabb ötlettel állt elő. Normál vizsgán csak a standardat csinálod, amit előtte sokszor, ezek az otletelesek nem egyszerűsítik a pályát…
Mindegy csináltunk egy direkt NDB-t, kézben Robin az egyik hatjtomuvet azért lehúzta, hogy kielvezzem a vizsga minden pillanatát.
Ebből lett ugye az incomplete vizsga. ( Befejezetlen )
Robinnak azért volt néhány problémája velem. Nyilván, mitől ne lett volna?!
Az egyik a trimm használat, amivel szopok kb. amióta csak az AS355-on repülök. A másik, hogy jó airline - jet gyakorlatnak megfelelően ha bekapcsolom a robotot, akkor hawaii stílusban ügyködök a helliben, értsd. pont leszarom a robotot és önfeledtem kapcsolgatok, ugyintezek.
Na ez helytelen, mint kiderült.
Tehát ebben a szutyokban, ha be is van kapcsolva a robot, meredten - mint a kígyó - sasozni kell a műszereket és csak pillanatokra el el nézni ha kapcsolni kell valamit, mert ugye ez egy
1/ helikopter
2/ ráadásul Eurocopter
azaz, ennek a robotjában nem szabad bízni.
A kollektív pedig ha nincs kurvára lerögzítve ( ez egy kézifék formájú gazkar, a helikopter sajátossága ) akkor lerázódik - alattomosan, lassan, és szép lassan meglassul a bringa. Na ez baj. Nem akkora mint egy repülőben, de hiszti van belőle… Főleg vizsgán.
Tehát, akkor most el kell repülnöm Robinnal Bristolba. Ott le kell vernem egy ILS-t és vissza.
Közben hű de nagyon meredten sasolni árgus szemekkel mindent, nem el nézni a műszerekről, bele beszelni a műhorizontba ha rádiózol, a golyót kibaszottul közepén tartani és a kurva sebeseget is benne tartani a rangben.
A trimmet pedig valahogy úgy használni, hogy attól mindenkinek meglegyen az orgazmusa, kivétel nekem, mert ez itt és most nem rólam szol.
És akkor szerdán haza mehetek… ami pont rám is fér.
Vincent (c)
No comments:
Post a Comment