Monday, September 10, 2012

2012 / XXX. szam - City Car Club ( Üzleti melléklet )


City Car Club  ( Glasgow ) - Üzleti melléklet

A koncepció:
Aki varosban el, annak autót fenn tartani drága. Közlekedni egyre kevésbé lehet, a parkolás mar a lakóhelyeken is egy rem alom, de lehúzós egyre inkább. Az autó mar beszerzése pillanatban is veszít az értekéből. A biztosítók rablók, és átvernek, a szervizek meg elrontják csak az autódat.
DE, néha kell autó, meg olyan helyen is, ahol a tömeg közlekedés jó, tiszta és uram' bocsa biztonságos.

A city car club koncepció benchmark megfelelője, a városi kerékpár kölcsönző és pl. amerikaiban a netjet. A kerékpár kölcsönző pl. Londonban működik, az első 30 perc ingyenes, felkapod a tarolóban, elmész vele ahova akarsz és ott vissza rakod a parkolóba, Ez pl. működik Becsben is , de ott idióta a reggeles…A NETJET pl. nem a szegények dilije, mégis csak jobb ha Te is veszel magadnak egy jet-et, bedobod a közösbe, éppen azt használod amelyik a legjobb neked, de nincs gondod a személyzettel és a szervizzel. ( a trükk persze nem ez.. hanem hogy a netjetet Part 91.-ben lehet üzemeltetni, azaz magán gépként, míg a bérelt jetet Part 135.-ben. A kettő közötti üzemeltetési kolltseg kb. egy jet árának a 10 %-a évente ).
Dave Brukes barátom, aki a CFI oktatom volt ilyen NETJet - Learjet kapitano, onnan az info…


Tehát, adott egy varos, amit megszórnak autókkal. Fontos, hogy az autóknak dedikált  parkoló helye van így 
a./ mindig ugyanott találod az autókat
b./ nem szívsz avval, hogy hol dobod el a járgányt

Van erre ez a City Car Club valami, éves tagdíjjal, ami 60.00- font, nem fájdalmas. Ha belepsz, itt is - és más varosokban is viheted az autokoat. 





Amiért nem kell majd fizetned:
- nem kell megvenni az autót
- nem kell biztosítást fizetni
- nem kell adót fizetni
- nem kell tankolni
- nem kell szervizelni
- nem kell takarítani
- nem kell majd eladni
- nincs kaucio!!

Amiért fizetni fogsz:
- óra díj ameddig használod
- km/miles díj a futott távolság után
- parkolást és gyorshajtást evvel szemben igen :-(

Lenne ugye az autó kölcsönző, de avval csak baj van, mert el kell érte menni a világ végére, mert lerántanak a biztosításra, mert szívatnak a tankolással és mert lehúznak kaucióra.  Pl. az Enterprise-nal 200.-- fontra. Ezt ugye pl. le is veszik a számládról, és akkor adjak vissza + 3 nap ha vissza adtad az autót.
Meg a kisded trükkök, amivel minden rohadt autó kölcsönző szívat…

Tehát, a neten foglalsz magadnak egy autót, ami közel van hozzad. Ezt a játékot időre és kilométerre jatszak ( mérföldre ), 1/2 óra a minimum és a késést büntetéssel honorálják… 

Zold az szabad, kek az foglalt, sarga ha te foglaltad le..

Amikor bereggeltel a clubba, kaptál egy csip kártyát. Ez nekem kb. 2 nap volt, interneten reggeltem, felhívtak, elküldtem a jogsimat és az útlevelemet e-mailben, megadtam a katya számomat, levettek az éves tagdíjra. Ez volt csütörtökön, hétfőn megjött postán a kártya, meg pénteken e-mailben a PIN kód. 
Flottul ment, két suna is hajtott az adatokért, kvázi nem is tudtak egymásról.
Office kompit he?



A kód kártyával  nyílik az autó. Jelen esetben egy Toyota Auris Hybrid verda.
Oda nyomod, a szelvedohoz, ahol van a kártya olvasó és nyílik.



Bele ülsz, és bután nézel ki a fejedből.
- Marvin most mi a fasz van?
Nyomkodod az Engine Start gombot, semmi.
- Hol a kulcs geci?
Kesztyű tartóban benne a kis handle komputer, benne a kulcs és a tankoló kártya.
Van ugy e PIN kodod ugye, beütöd, kiköpi a kulcsot. Joooo.

Ez kopi ki a kulcsot.


De a geci Toyota továbbra sem indul, sőt lyuk sincs ahova  a kulcsod dugjad.
- Baszd meg nem lehetek ennyire szőke!
On-line help… Csorog. 
- Csókolom, én vagyok itten Robbie Glasgowbol, a Navar streeten ülök itt egy Toyotaiban, kérem ne tessek röhögni, de hogy a picsába indul ez a Verda?!
Mosolygós no, kuncog es kérdezi:
- Ez ottan egy Auris édes?
- AZ szívem!
- Húzogasd a kulcsot kicsim az Engine Start gomb előtt, aztán ha kizöldül a led, gyía, nyomjad neki, hogy START.
- Jooo, működik. Picsaba mekkora luzer vagyok!
- Jó utat. - mondja a liba és bontja a vonalat.



Megyünk ecsem. Király!
Na az automata váltó az meg vicces. Nyilván N be rakom a pirosnál, mert NG -nek pont most támad baja Viberen az Apple accountjaval. Nincs nálam szemüveg, és a mozgó járműben lofaszt se latok.
Közben zöld, de D-be meg persze nem megyen vissza a kis genya. Hangos duda szó motiválja a műszaki probléma megoldása iranyaban tett erőfeszítéseimet.

Erdekesegek:
Na ha megállsz és leállítod a bringát, akkor a komputer kérdi:
- Itt a vége ocsi, vagy csak megálltál?
Ezt ugye minden engine shut off megállásnál meg kell csinálni…

Az Aurisszal nagyon meg voltam elégedve, a Hibrid aranyos. Na az szembe tűnő ugye hogy a Hibrid -nek ugye gyakorlatilag nincs csomagtere!

Arak:
Hourly: 5.70.-
Milage: 0.23,-/ mile

Egy kis számtan:



2 órára vittem el  a Toyotát, kimentem a garázsba és vissza, futott miles 16.
2 óra: 11.40,-
16 miles:   3.68,-
==============
Total         15.68,-

Taxi oda - vissza: 21.00 - 22.00,- font.
Taxi oda és vissza vonattal a Glasgow Central, onnan metro és busz: 11.00,- + 1.20,- + 1.85,- = 14.05,-

I liter benzin itt ecsem 1.40-1.43,-. Éves biztosítás szerintem 600.00,- ( kötelező csak , a motorra volt 270,- ). Tax. hmm minimum150.-300,- farok mérettől függően.

- Szerinted Marvin, ez a jövő?
- Ejh, nyilván nem egy közép ázsiai banán köztársaságban.. ott elvinnék, ellopnak, összetörnék, bele hanynanak..stb stb.
- DE itt úgy latom  működik, és emeli az élet minőségemet ha itt vagyok..

Vincent (c)

No comments:

Post a Comment