Saturday, December 22, 2012

2012 / LI szam - pre- X-Mas - Inconvenient truth


Nem is tudom megmondani igazan mi az ami ebben a maj' 5 hétben igazan nehéz volt.
Távol lenni 5 hétig, nem lehet egy nagy nehézség. Így karácsony előtt nézzünk melyen egymás szemebe:
- 2010 óta úgy élsz Fonok mint egy cigány, ez az 5 hét nem lehet akkora rocket science - mondana Marvin az igaz mondó robotom. 
-  Ejh ja, ebből 2.5 evet " intéztek" nekem, a többit meg mar megszokásból is így csinálom.
Veronika, a  Grain Barn házi asszonya tényleg kedves, aranyos. Minden nap rendet csinál, beagyaz, - én eldugom a melegítőt, - o ezt nem veszi eszre, stb. Feladja a leveleimet és küld karácsonyi képeslapot. Vissza adja a 40,- fontomat, amiért mar pénteken eljöttem.. 
A hideg lakás. Na az pl. iszonyú erőt vesz ki belőlem. Hideg házba érkezni és órákat sapkában és majd hogy nem kabátban ücsörögni, na az halál. 
Az ellátási nehézségek. Wales értsd. itt Gloucestert es Cheltenhamet a vidéki Angliának egy olyan példája, hogy ha a körülmények nem optimálisak, akkor ott mennyi de mennyire nagyon szar az élet.
Vannak ugye a kocsmák ( és semmi más nincs ! ), pl. a Grain Barntol nem messze a House in the Tree. Jó a kaja, ( hmm angol viszonylatban kifejezetten ), van Black's Blue - Buzi Sor. Ha elfogy mert felittam a készletet, akkor rendelnek nekem meg.. kedvesek.
A torzs közönség na az pont olyan mint ahogy mar leírtam. Az emberek - a több száz éves beltenyészet miatt - rondák. Nagyon nagyon csúnyák es tobbnyire butak is.
A gyarmatokról be-importalt friss gén állomány valószínűleg undorodott, ill. a helyi erők alantasnak ereztek velük párosodni. Ezert a genetikai állományon nem igazan javitott a Viktoriánus gyarmati kor.  
A férfiak isznak és bunkók, köpködnek, hangosak, A nők akkorák és főleg olyan formájúak is mint egy bálna. Bufognek, röfögnek. Klasszikus kép amint egy disznó méretű no, bufogve - rofogre duda hangok hangosan röhög, miközben nagy krigli sort szorongat a kezében. ( Lehet fingik is kozben )
A kocsmában este 7 korul úgy érzed mar magad mint egy sertés hizlaldában.
Menekulj!!!
Van persze a "high maintenance" cica baba, de persze nem itt a kocsmában, hanem az elite wine barban… Az úri felső közép osztály képmutató péntek esti partizara.. Ahol semmi sem igaz, semmi sem az ami…es nincs fuck a mondat kozepen.. Közép út sincs.
A nyelv amit beszelnek .. hat a skót - Glaswiegen dialektus nekem jobban bejön, itt a nyelv is olyan kicsit mintha ha disznók beszélgetnének.. LoL.
Nehéz volt, főleg a vége… ( meg nincs vége )
Miután mind a 3 kibaszott helikopter elromlott, az állandó tökölés, várakozás felette a tartalékaimat. A faszolas, az állandó variálás.. a GO - NO GO… ehhez képest az újabbnál újabb tervek…
Faszom. He?
Az utolsó hét elején meg a kurva type ratinggel sem tartottam sehol… Jim akit Peter után kaptam meg ajándékba, nem volt rossz okatato..ill. tanulni sokat nem lehet tőle.. de hat nem is ez a cél..
A finisben aztán úgy nézett ki, csütörtökön lesz a T/R vizsgám ( type rating ). az IR ( instrument rating ) vizsga addigra mar januárra lett áttéve.
Csütörtökön újabb nehézségek jöttek, mar nem is csodálkoztam. Reggel meg repültem egyet Jimmel, ami hivatalos elő vizsga volt Mert itt ez az elovizsga is kötelező.  Erre is van forma nyomtatvány. 170A
Mindenre van.
Szerintem meg arra is van a UK CAA -nal FORM, ha a business jetiben leszippant a légiutas kísérő. Iszonyu.. Na nem az onboard blowjob.. Az lehet akar jó is… ( Alomvilág he?)
Jim szana szét szopatott csütörtök reggel. Tényleg. Ehhez volt egy igen szar idojaras..
Kb METAR szeint ilyen:
EGBJ 1220 0809 10018G25 +RN/DZ FW009 SC011 BR014 3/1 987 NSC
Koznyelven, üvöltő szel, ömlő eső, alacsony felhőzet. Coool.
A terv az volt, hogy maj du. lesz a T/R vizsgám Robinnal, de aztán valamiért nem lett. Különösen nehezen viselem, valószínűleg a korom miatt, hogy nyilván senki de senki nem mondja meg épp mi a picsáért van új terv. miért lesz a csütörtök délutáni T/R vizsgából péntek reggel.. Később aztán láttam hogy két barom, egy Eurocopter feliratú furgonból kikecmeregve felmászott a STARFLEX -hez és nézegette vagy másfél órát. Ez valami időszakos csek, nem -e szar-e?.
Ezert lett a péntek reggel. 
Igen az időjárás, a förtelmes angol időjárás is szép lassan feleszi a tartalékaidat, 
Ehhez meg vannak a mentális ügyek. Tudatosan kizártam az agyamból a lelkizős gondolatokat.
Nem akartam hogy meg az is terheljen. GG ( aki egyebkent BB - :-))))  ) ugye elment a levesbe, amiről így utólag azt gondolom, mint annak idején eX1-rol - lehet kicsit szar volt - de az Istenek kegyelnek meg mindig és időben bele tette valaki a lábát a dologba. Meg mielőtt bele huzodszkodok valamibe , amiriol később kiderülhet mennyire nem jó ötlet. Millának erről is volt néhány hete egy idevágó fel mondata, ami mar megint kurvára igaznak bizonyult… ( kosz Ciccc.. )
Az állandó variálás miatt egyedül az agyamat nem tudom kikapcsolni. A Cray 100%-on processzal éjjel nappal. Tudom, hogy ezt nem lehet csak nagyon erős fizikai igénybevétellel kikapcsolni, de hat Walesben nem volt erőm elmenni futni. Ti olyan időben ahol a kutyát is talicskával tolnád ki ugatni nem fogsz elmenni futni.
Igen, a gym, a futás és az edzés hiányától is szenvedtem.
Pénteken a reggel 9.00 órás T/R flight test csúszott vagy 11-re. Robin ezt az időt megint avval töltötte hogy valamelyik AS355 épp aktuális problémáját próbálja megoldani. Ez mindig jelent egyrészt fizikai megoldást és egyben papír munkát is.
A T/R vizsga.
Nem a hagyományos teljes "nagy szopást" csináltuk. Ennek az az oka, hogy tegnap zárt be végleg a Filton Bristoli repülőtér, ahonnan pl.a Concorde először szállt fel. Ide járt mindenki IR vizsgázni. Na ezt is beszoptam avval hogy januárban vizsgázom, mehetek majd Coventrybe. Elrepultunk hat Filtonba, ott Robin intett egy lo-pat, közben szétkúrta a helikoptert nekem, hogy azt meg oldjam meg. Onnan visszajöttünk Gloucesterbe, itt nyomtunk egy fasza megállt az egyik hajtómű - én eldaloltam az összes ide vágó mondókat ,és ebből leszálltunk. A nagy forgalom miatt álltam önfeledten a levegőben 6 feet magasan kb. 10-15 percet. Ebből repültünk egy iskola kort, ebből autó rotaltam egyet, ami igazan nem volt túl fényes… Ide tartozik egy megjegyzés. 
Mi is a nehézsége annak a dolognak. hogy idegen nyelven kapod az ívet?
Hat leginkább az, hogy néha valami hihetetlen módon nem értem mi is koncepció. Ez nem ( csak ) nyelvi nehézség. Ez valami más. Nem érted hogy a fasz mit is szeretne tőled. Mit szeretne látni. Illetve.. és ez a legrosszabb - amit gondolsz, hogy O azt szeretne látni - az neked érzésre egy baromság - és ezert elbizonytalanodsz. Ezek meg persze nem is fogjak…ha hogy van egy ilyen probléma.
Amikor benazok, akkor az 90 %-ban e miatt van. Ez ugyanis nem maualis problema, hanem ADM, dontes hozatali kerdes..
Elég sokat gondolkodtam ezen, mára úgy latom az egyetlen dolog amit tehetsz, hogy leszarod, csinálod ami szerinted a legjobb, azt ha nem tetszik, majd szolnak…
Persze Te egy kicsit mindig hátrányban vagy, amíg új képzésen esel át öreg fejedre. Mert a fasz melletted ezt csinálja 5 éve ezen a típuson, te meg épp 10 órát repültél eddig ezen a szaron.
Mindegy , type rate megvan, jöhetek vissza január 2-án, ülhetek be a hideg apartmanba, és 3.-tol minden nap repülök. A műszeres repülés itt nem mutyi. Nem hud van, azaz nem a fejedre akasztott szem ellenzovel repülsz, hanem  simán le van fuggonyozve  a te oldalad. Így kell nyomnom 4 napot, majd a vizsga.
A vizsgáztatok, na az külön kategória. Karót nyelt, komolykodó és szigorkodo buzeránsok. A legviccesebb, hogy amíg egy FAA DPE ( designated pilot eximaner ) a leszállás után megmondja atmentel-e. Ami szerintem kulturalt. Itt nem mondjak meg. Helyette van ugye a debrief, ahol meg maszirozzak a faszt 20-25 percig, majd kibökik az eredményt. Undorító. Minden kollegalitast, normális együttműködési szándékot mellőz. Gyökerek. Igazi angol gyökér. 
Jaa de persze a military ex-pilota az ember. Meg ha no, akkor is. De meg Randynel is, aki ilyen Afganisztánban talibant öldöső helikopter pilóta volt 3 évig, ment a vizsgán ez a bohóckodás..
Péntek délután elindultam Lutonra. Nem tudtam az út mennyire lesz hosszú a karácsonyi forgalom miatt,de végül is nem volt probléma. mert az Északi úton elkerültem Londont. Persze hiába értem Lutonra fel 5 -re, a Wizzairnel mar nem lehetett atbookolni a jegyemet az esti 20.30 as járatra. Mindezt egy 77p/perces telefon szám mondta meg. Roadj meg Mr. Váradi.
Ez a Wizzair is megérne egy 5 éves ban listázást. Istenemre mondom. Ez talán meg az Easynek is nagyobb köcsög.
Úgyhogy ma megyek haza. 
Gex jön értem, más nem var. Senki. A fater ja igen szerencsétlen, o meg egyedül nyomja a telet Godon. Meg nehany ember az életemből, akik meg mindig szurkolnak nekem. Ez klassz. DE tagdthatatlanul így karácsony környéken azért megérzi az ember, hogy az élete apró darabokra van szétkúrva. Leginkább mert nincs egy kibaszott nõ, akinek kellenél, aki várna Rad.
Ez meg így alakult. Picsák persze vannak. De egyre kevésbe lelkesedem értük.
Na maj jövök...
Vincent(c)

2 comments:

  1. Sanyi,

    kicsit sárga, kicsit savanyú, de itt vagyok.

    A gyökér szigetlakót túl kell élni (lehet - tapasztalatból mondom (108*24 óra velük összezárva), annál inkább, mert olyanok, mint a dodo madár (csak lassabban halnak ki).

    A vizsgáid majd meglesznek. Összpontosíts a melóra, légy kedves, meggyőző, elbűvölő lenni a leendő rabszolgatartód irányába.

    Tartsd észben: ez is csak egy munka...

    matróz

    ReplyDelete
  2. Matroz, koszonom e biztato szavakat. Igazsagod es bolcsesseged szinte hatartalan.
    Ez is csak egy munka, de azert szopni - ha csak nem nagyon muszaj - nem fogok.
    Orgy
    PS: Ha 2014 -ben "valahogy" lesz lehetosegem elmenni szvazni majd a Referendum targyaban, el fogok menni es a fuggetlen Skociara fogok voksolni.
    :-D)

    ReplyDelete